انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند درباره رعایت حقوق کارگران خانگی که سبب دل گرمى بیشتر آنهابرای کار می‌شود| پاکیزگی یا اعمال شاقه؟ آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟
سرخط خبرها

رستمی: زمانی رئیس دانشگاه اجازه نداشت به یک استاد آمریکایی رعایت اخلاق حرفه‌ای را تذکر بدهد

  • کد خبر: ۲۰۸۰۶۶
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
رستمی: زمانی رئیس دانشگاه اجازه نداشت به یک استاد آمریکایی رعایت اخلاق حرفه‌ای را تذکر بدهد
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: زمانی رئیس دانشگاه اجازه نداشت به یک استاد آمریکایی رعایت اخلاق حرفه‌ای را تذکر بدهد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی امروز، ۴ بهمن‌ماه، در افتتاحیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تمام آموزه‌های اسلام برای بهره‌وری است، در واقع دین آمده تا ما در مسیر بهره‌وری قرار بگیریم و تمام امکانات را در عالی‌ترین مراتب بدون ذره‌ای اسراف در مجموعه منابع به سمت هدف به کار بگیریم و امیرالمومنین(ع) از این نظر یکی از برترین الگو‌هاست.

وی بیان کرد: تمام قالب‌هایی که در شکل‌های مختلفی برای زندگی به ما ارائه شده می‌خواهد این حرف را به ما بزند که منابع محدود و مسیر طولانی است، بنابراین برای رسیدن به هدف بلند و متعالی باید این منابع را به بهترین وجه به کار بگیریم. انواع توصیه‌ها در دین یا مطالباتی که یاد دادند از خداوند بخواهیم در همین مسیر است. امام زین العابدین(ع) می‌فرمایند حساب کتابی که خداوند از بنده خود می‌کشد به اندازه فرصتی بوده که به وی داده است.

رستمی افزود: پیامبر(ص) نیز در توصیه‌هایی که به ابوذر دارند می‌فرمایند ابوذر به توصیه‌های من توجه و مراقبت کن تا در دنیا و آخرت خوشبخت شوی. ابوذر دو نعمت به انسان‌ها داده شده که بسیاری مغبون هستند، یکی سلامتی و دیگری وقت داشتن و فرصت‌هاست. ابوذر پنج نعمت و فرصت را قبل از پنج چیز دیگر غنیمت بشمر، جوانی و توانمندی قبل از پیری و ناتوانی، سلامتی قبل از بیماری، دارایی قبل از نیاز و فرصت‌ها و فراغت قبل از مشغولیت‌ها و بی‌وقتی و زندگی قبل از مرگ. برخی انسان‌ها موقعی که مرگشان فرا می‌رسد متوجه می‌شوند چه موقعیت‌هایی را ضایع کرده‌اند که می‌توانستند ضایع نکنند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور خطاب به روسای دانشگاه‌ها عنوان کرد: از اولین لحظه‌ای که این مسئولیت به دوش شما قرار گرفته تا ساعت آخر، ذره‌ای از مسئولیت شما کم نمی‌شود، به خصوص امسال که سال انتخابات بوده و شرایط مهمی پیش روی ماست. ما تحقق بسیاری از آرزو‌ها و وعده‌هایی که داده شده را می‌بینیم. زمانی بسیاری از ابرقدرت‌ها گردن‌کلفتی می‌کردند، گاهی با اراده آن‌ها دولت سقوط می‌کرد یا کارگزاران و نخست‌وزیر‌ها جابه‌جا می‌شدند.

وی ادامه داد: زمانی رئیس دانشگاه اجازه نداشت به یک استاد آمریکایی رعایت اخلاق حرفه‌ای را تذکر بدهد. بالاتر از این شاه مملکت هم اجازه نداشت، اما امروز بایدن مدام بیان می‌کند که ما با ایران در جنگ نیابتی نیستیم. کشور به برکت مجاهد مردم به اینجا رسیده است.

رستمی با اشاره به اینکه یکی از صحنه‌های مهم حال حاضر کشور ما انتخابات است، تصریح کرد: راهبرد دشمن این است که اگر بتواند انتخابات را تعطیل کند، مشارکت را پایین بیاورد یا انتخابات را به ضد انتخابات تبدیل کند. در این راستا همه ما وظیفه داریم و باید برای انتخابات تلاش کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: در نظرسنجی‌های اخیر انجام شده، اساتید دانشگاه به عنوان بالاترین مرجع مطرح شده‌اند که گروه‌های مرجع به ترتیب استادان، خانواده، معلمان، پزشکان، روحانیت و سلبریتی‌ها بودند. از افرادی که بیان کردند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم پرسیدند چه کسی شما را دعوت کند ممکن است شرکت کنید؟ ۴۹ درصد خانواده و ۴۹.۱ اساتید دانشگاه را مطرح کردند.

وی بیان کرد: باید برای انتخابات آماده شویم و محیط را فعال کنیم. مسائل زیاد است، هرچند نظرسنجی‌ها شیب صعودی را نشان می‌دهد. انتخابات کارکرد چندجانبه دارد که شامل تجلی اعمال حق مردم، قدرت‌بخشی به مجلس و نظام، ایجاد امنیت برای کشور و ایجاد فرصت برای فعالیت‌های کارگزاران نظام بوده که همه این برکات محصول انتخابات است. امروز ما در فضای دانشگاه مسئولیت داریم که این فضا را مجهز و افرادی که می‌توانند نقش‌آفرین باشند را بسیج کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->